Dersin Adı | Sunucu İşletim Sistemi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBP 208 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciye, sunucu işletim sistemlerini kurma, sunucu rollerini ve servislerini yönetme, ağ mimarisini yönetme, aktif dizin yapısını yönetme, sunucu güvenliğini sağlama ve sunucu ileri düzey yönetme yeteneklerini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Kurulum öncesi hazırlık, sunucu işletim sistemi kurulumu ve yapılandırma, güncel sunucu işletim sistemleri, sunucu yönetimi, sunucu çekirdeği, web server, yazıcı sunucusu, terminal sunucusu, dosya servisi, sunucu yayılma servisi, diğer servisler, ağ paylaşımı, dns, dhcp servisleri, ağ yük dengelemesi, gelişmiş güvenlik önlemleri, ağ politikaları, sanallaştırma, güncelleştirme sorunları konularını içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sunucu işletim sistemini kurmak | Aladağ, M., "WINDOWS SERVER SİSTEM YÖNETİMİ - 1. CİLT", Kodlab Yayınları (2015). Bölüm 1 |
2 | Sunucu işletim sistemini kurmak 2 | Aladağ, M., "WINDOWS SERVER SİSTEM YÖNETİMİ - 1. CİLT", Kodlab Yayınları (2015). Bölüm 1 |
3 | Sunucu rollerini yönetmek | Aladağ, M., "WINDOWS SERVER SİSTEM YÖNETİMİ - 1. CİLT", Kodlab Yayınları (2015). Bölüm 2 |
4 | Sunucu rollerini yönetmek 2 | Aladağ, M., "WINDOWS SERVER SİSTEM YÖNETİMİ - 1. CİLT", Kodlab Yayınları (2015). Bölüm 2 |
5 | Sunucu servislerini yönetmek | Aladağ, M., "WINDOWS SERVER SİSTEM YÖNETİMİ - 1. CİLT", Kodlab Yayınları (2015). Bölüm 3 |
6 | Sunucu servislerini yönetmek 2 | Aladağ, M., "WINDOWS SERVER SİSTEM YÖNETİMİ - 1. CİLT", Kodlab Yayınları (2015). Bölüm 3 |
7 | Sunucu ağ mimarisini yönetmek | Aladağ, M., "WINDOWS SERVER SİSTEM YÖNETİMİ - 1. CİLT", Kodlab Yayınları (2015). Bölüm 4 |
8 | Sunucu ağ mimarisini yönetmek 2 | ıAladağ, M., "WINDOWS SERVER SİSTEM YÖNETİMİ - 1. CİLT", Kodlab Yayınları (2015). Bölüm 4 |
9 | Ara sınav | |
10 | Sunucu active dizinleri yönetmek | Aladağ, M., "WINDOWS SERVER SİSTEM YÖNETİMİ - 1. CİLT", Kodlab Yayınları (2015). Bölüm 5 |
11 | Sunucu active dizinleri yönetmek 2 | Aladağ, M., "WINDOWS SERVER SİSTEM YÖNETİMİ - 1. CİLT", Kodlab Yayınları (2015). Bölüm 5 |
12 | Sunucu güvenliğini sağlamak | Aladağ, M., "WINDOWS SERVER SİSTEM YÖNETİMİ - 1. CİLT", Kodlab Yayınları (2015). Bölüm 6 |
13 | Sunucu güvenliğini sağlamak 2 | Aladağ, M., "WINDOWS SERVER SİSTEM YÖNETİMİ - 1. CİLT", Kodlab Yayınları (2015). Bölüm 6 |
14 | Sunucuyu ileri düzeyde yönetmek | Aladağ, M., "WINDOWS SERVER SİSTEM YÖNETİMİ - 1. CİLT", Kodlab Yayınları (2015). Bölüm 7 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Aladağ, M., "WINDOWS SERVER SİSTEM YÖNETİMİ - 1. CİLT", Kodlab Yayınları (2015). Bölüm 1-7 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Aladağ, M., "WINDOWS SERVER SİSTEM YÖNETİMİ - 1. CİLT", Kodlab Yayınları (2015). ISBN: 978-605-9118-569 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 5 | |
Toplam | 138 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
| X | ||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. | X | ||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. | X | ||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. | X | ||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. | X | ||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek | X | ||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest